2014

Gott nytt år! Jag önska att jag kunde skriva massa om vad som hände igår men faktum är att ingeting hände alls, jag gillar inte att vara negativ men jag måste vara ärlig, nyår var en ren besvikelse. Allting skiljer sig från person till person men för mig så funkar inte julen och nyår alls för mig i Vietnam, alla jular och nyår ska här framöver tillbringas i Sverige med familj och vänner. 
 
Det började helt ok, jag, Andreas och Nha stack till ett hotell för att äta god mat, inte riktigt vad vi hade tänkt oss men det funkade bra. Efter det så stack vi hem till dom vid 9 tiden och väntade tills vi skulle sticka ut till crescent mall och det var här som allt sug bara försvann från oss, det var fullpackat med folk och dom gjorde en sån stor disco festival av de hela. Vi kände snabbt att det inte var något för oss så vi hoppade in i en taxi och åkte tillbaka för att sitta vid Sky garden och se på raketerna...inte en enda raket såg vi.
 
Jag vet inte om jag bara har haft otur under julen och nyår eller om det är bara jag som vill ha det på ett visst sätt men det jag vill ha verkar inte finnas i Vietnam
 
 
Happy new year! I wished I could write lots of stuff that happened yesterday but in fact, nothing happened at all, I don't like being negative but I have to be honest, New year was nothing but a pure dissapointment. Everything differs from people to people but for me, Christmas and new year just don't work out for me in Vietnam, every Christmas and New years from now on will be in Sweden with family and friends.
 
It started okay, me, Andreas and Nha went to a hotell to eat some good food, it wasn't exaclty what we had in mind but it worked. After that we went back home at 9 and waited until we were going out to crescent mall and it was now that all our excitement just dissapeared, it was packed with people and they such a big disco festival of the whole thing. We quickly felt that it wasn't for us so we got a Taxi and went back to sit and watch the fireworks in Sky garden...we didn't see a single firework.
 
I don't know if I have just been unlucky or if I just want it to be in a special way compared to everyone else but what I want don't seem to exist in Vietnam.
Nha, Andreas, Me and Tam 
Kategori: Allmänt Taggar: 2014, NYår, New year, Vietnam;
Anonym:

Nästa år kommer vi till er och firar jul och nyår istället:) kram sis

Svar: Kan vi äntligen visa dom hur det ska firas :P kram bro
Christian "Cee" Mörner

Kommentera inlägget här: