Oturens dag

Vilken jäkla dag det har varit, som att all otur har samlat till just denna dag. Morgonen funkade bra, mötte upp några vänner och åt lunch  för att senare åka in till stan. När vi skulle in så kom nyheten "Stanna innomhus, orkan på väg". Men det skulle inte stoppa oss så vi åkte in och pakerade moppen vid en park. Det var bara jag och Andreas så vi bestämde oss för att sticka till ett cafe som heter "coffee beans & green leafs" (Nedersta bilden) för att snacka lite bullshit.
 
Efter det så gick vi runt i District 1 och försöker planera lite mer hur framtiden ska se ut, so far so good. När vi kände oss nöjda så skulle vi åka tillbaka till district 7 där vi båda bor och handla mat men då stötte vi på dagens första problem...När man parkerar i Vietnam så står det en vakt vid ingången och ger dig ett papper (pakering brukar kosta 5000 Dong vilken är ca 1.5kr) men på något sätt så blev det helt fel när vi skulle åka där ifrån. Man fick två lappar, en sätter dom fast på moppen och en ger dom till dig som man sedan visar upp när man åker där ifrån. Lappen som satt på moppen var helt borta och lappen som jag fick var lappen som skulle sitta på moppen, hur gick det till? Ingen som helst aning. 
 
Men vi fick inte åka där ifrån eftersom vi inte kunde bevisa att det var vår moppe så vi ringde upp Nha som alltid får komma och hjälpa oss...Thanks Nha, wouldn't survived Vietnam without ya. Så hon fick komma och fixa allt. (tog ca 3 timmar innan vi fick åka)
 
Otur nummer två...PRECIS när vi åkte så kom ovädret och Vietnams oväder är inget som sveriges oväder, när det regnar här så är det som ösregn i sverige. När det ösregnar här så är det som en storm i Sverige. Så när jag säger att det var en Storm här...I think you can guess, att köra moppe i sånt väder är inte roligt.
 
Otur nummer tre! Allt var äntligen klart ut, bara att ta det lugnt...Oh how wrong I was. Jag och Andreas skulle handla mat så vi tog Nhas moppe och så fort jag satte mig "Vad är det? Känner du också det?" när vi kom fram till affären så märkte vi att vi hade fått punktering. Så det var bara att ringa Nha igen så fick hon ta sin lilla systers moppe och hämta oss.
 
Jag ville egentligen skriva lite mer men det skulle bli alldeles för lång text så jag sparar den berättelsen när jag vaknar för  klockan är nu 00:30 And I need my beauty sleep.
Sleep thight~
 
Vilka vinner?
 
Kategori: Allmänt Taggar: Drink, Glass, Otur, Oväder, Punktering, Vietnam;
Mathias&Rebecca:

Mums, vad gott det ser ut!! :) Ha en underbar kväll! :)

Svar: Det smakar lika gott som det ser ut kan jag säga! :) klockan är 01 här så har en underbar natt!
Christian "Cee" Mörner

Waheeda:

Ser gott ut!! :) <3

Svar: Det var det också! :D
Christian "Cee" Mörner

Kommentera inlägget här: