Making friends

Del två från gårdagens händelse.
Medans vi väntade flera timmar för att få åka från pakeringen så satte vi oss vid parken som vi parkerade vid. Den här parken är en av anledningarna varför jag älskar Vietnam så mycket, har man en dålig dag så kan man komma hit och må bättre. Parken är känd för att västlänningar och vietnameser lär känna varandra, eftersom många inte har råd att studera engelska eller bara vill utöka sin kunskap så går vietnameser till parken för att få prata med västlänningar och västlänningar går till parken för att lära känna deras kultur.
 
Jag kom ihåg mitt första besök till parken, jag önskar att jag hade det på film för jag fick ett sånt stort respekt för studenterna då. Jag satte mig ner på en bänk och pratade med en student och knappt 15 minuter senare så hade jag allvarligt nästan 20 personer som var vid mig för att lyssna och anteckna vad vi pratade om.
Som en typiskt svensk så var det lite obehagligt till en början men man blev så glad efteråt.
 
Samma sak hände igår, vi var så irriterande över hela pakerings händelsen att vi var på dåligt humör men så kom en student "Can I pratice english with you?" "Of course, sit down" och minut efter minut så började det sakta komma nytt folk. 
Efteråt så var vi inte bara på gott humör utan vi lärde känna nya människor, bytte ut kontakt information. Så om ni någonsin besöker Ho Chi Minh så måste ni besöka parken.
 
Ganska dåligt väder idag för att gå ut men ska försöka hitta något roligt att blogga om.
Cya!
Kategori: Allmänt Taggar: Park, Vietnam, Vänner, studenter;
・゚♥ ✞ ✧:* Nᴇᴀ - pastellblogg *:・゚♥ ✧* ▲:

Åh nej vad roligt! Har också lust att åka till asien, ska åka till Kina med skolan i 3an faktiskt så längtar lite :D
Vad gullig med den där parken!

Svar: Bör du verkligen göra, en sån sjuk upplevelse! Kina skulle jag gärna besöka också :D
Christian "Cee" Mörner

Kommentera inlägget här: