Ice cream on the bridge

Efter har ätit frukost med Cuc Anh så har jag energi nog att berätta om gårdagen. Jag och Cuc Anh blev inbjuden att äta massa slags olika musslor och skaldjur med Truc och hennes kusin och fru, det var nog den första riktiga Vietnamesiska upplevelsen jag har vart med om hittils. Förutom Cuc Anh och Truc så tror jag inte någon annan kunde engelska på hela stället och jag kände mig ganska uttittat som den enda västlänningen i närheten. 
Men det var gott, väldigt annorlunda men helt ok. Fick testa på många olika rätter där jag blev lite utskrattad när jag försökte äta den. Men efter det så åkte vi (jag, Cuc Anh och truc) in till stan och åkte till en bro som heter Thu Thiem som många personer går till. Det var väldigt fin utsikt och to top it off så köpte vi glass, och när glass cykeln kom, kan ni då förstå min lycka när jag hörde glass melodin och såg listan vid sidan av cykeln där GB's loggo satt? Fick en flashback från min barndom när jag springer ut med en sedel för att köpa en påse glass.
 
På vägen hem så såg jag min första riktiga olycka, har sett flera små krockar men inga som har skadats. Det var en gubbe som låg livlös på marken med ansiktet neråt och motorcykeln på andra sidan vägen, om han levde eller inte vet jag inte. Men det fick mig att sluta leka på vägen lika mycket, moppar för oss svenskar är ju en leksak för tonåringar så jag har aldrig kört helt seriöst.
 
Nu strax så ska jag och Cuc Anh in till stan och shoppa lite, behöver nya skor.
 
 
After eating breakfast with Cuc Anh, I've gotten enough energi to tell you about yesterday. Me and Cuc Anh got invited to eat lots of differents clams and seafood with Truc and her cousin and wife, I think it was my first real Vietnamese experience  I've been in so far. Except Cuc Anh and Truc, I don't think no one else knew english in the entire place and I felt the stares on me as the only westerner in the area.
But it was good, very different but good. Got to try a lot of new dishes where I got laughed at when trying to figure out how to eat it correctly (on fun). But afterwards me, Cuc Anh and Truc went to the city and went to a bridge called Thu Thiem where many people go to. It had a very nice view and to top it off, we got Ice cream, and when the ice cream bike came, could you imagine my joy when I heard the same ice cream melody and the same poster with GB's Logo on the poster? I got a flashback from my childhood when im running outside with pocket money to buy a bag of ice cream.
 
On the way home, I saw my first real accident, I've seen a few aldready but only small accident where no one got hurst. It was a man who lied lifeless on the road with the face down on the ground and the bike on the other side of the road, if he was alive or not I do not know. But that got me to stop "play around" on the road as much, bike for us swedish people are just toys for teenagers so I've never drive seriously.
 
Now I will go out with Cuc Anh to the city and shop, I need some new shoes.
 
 
A nice view from the bridge
 
Kategori: Allmänt Taggar: Brige, Food, Ice cream, Shows, Vietnam;
Kommentera inlägget här: