Customer service

Eftersom det är helg så ville jag köpa lite och gotta mig med så jag stack till en koreansk livsmedelbutik som jag aldrig har varit på innan och jag har det där tänket "Om jag går in så måste jag iaf köpa något" men jag kände ett sånt stort obehag när jag kom in så jag var tvungen att köpa något. Asien är känd för att "ta hand om sina kunder" men dom gör det på en sånt öppenbart sätt som inte är normalt för oss västlänningar att det gör oss obekväma.
Så fort jag gick in så kom en som jobbade där och följde efter mig med en korg så jag kunde bara peka på något så tar hon det. Ni som känner mig vet att jag älskar att testa annorlunda saker och eftersom det fanns massa produkter som jag aldrig har sett innan så vill jag kolla in alla noga men jag kände ett sånt stort stress när det hela tiden fanns en bakom mig och väntade på att jag skulle välja något.
 
Så tack, ni gör ett bra jobb men låt mig handla i fred :P 
 
 
Since it's the weekend, I wanted to buy something good to eat so I went to a Korean store that I've never been to before, and I have the thinking "If I go in then I haft to at least buy something" but I felt such discomfort when I went in that I had to buy something. Asia is known for to "take care of the customer" but they do it in a such open way that is not normal for us westerners, so it makes us awkward. As soon as I went in, I got followed by a person who worked there and followed me with a basket so I could just point at something and she would get it for me.
All of you who know me knows that I love to try new things and since there was a lot of new products that I have never seen before, I wanted to take a good look at everything but I felt so stress when I always had someone behind waiting for me to pick something.
 
So thank you, you are doing a good job but please let me shop alone :P
 
The chips and cookies looks alright but the drink..."Sweat" I don't have high hopes for that one
Kommentera inlägget här: