Nha Trang the Vietnamese way

Jag gjorde ett spontan resa till Nha Trang igen förra söndagen med ett par vänner (Cuc Anh, Truc, Done och Ken) men denna gången har varit väldigt annorlunda mot alla andra gånger jag har varit där eftersom nu skulle det bli en "vietnamesisk" resa. Dones familj bor i Nha Trang så vi bodde hos honom, väldigt fint, modernt och stort hem så det var ett trevligt boende. Jag var rädd först eftersom jag visste inte hur likt "västerlänskt" livsstil det skulle vara men förutom ett par "små" saker så var det hyffsat likt hur jag annars bor.
 
Vi gjorde flera saker som att sticka till stranden, hot spring, åka runt och bada vid ö:arna, fota och sticka till sköna ställen så jag hade det väldigt roligt men något som var lite svårt för mig var maten...Visst var maten alltid god men det kunde vara väldigt asiatiskt ibland som kunde göra svårt att äta även om det smakade helt ok.
 
Ska ge en snabb sammanfattning om det speciella vi har gjort dom dagarna:
 
Dag 1: Efter att ha kopplat av efter en jobbig 8+ timmar bussresa med en skrikande unge så stack vi och fikade och åt sen avslutande vi dagen med att sticka till ett ställe som heter Louisiane och drack.
 
Dag 2: Vi stack till en strand om jag har varit på innan och älskar, vet inte hur man stavar det riktiga namnet men jag säger "Bow Wow Beach" för det låter mycket bättre.
 
Dag 3: Denna dag stack vi till en hot spring och badade hela dagen och fotade.
 
Dag 4: Vi drog till ett schysst ställe som heter "sailors club" där vi drack och dansade.
 
Dag 5: Fikade vid ett ställe vars namn jag inte kommer ihåg och senare på kvällen så stack Truc hem och vi avslutade dagen med en promenad vid stranden.
 
Dag 6: Dones kusin från Frankrike var på besök så vi åkte runt Ö:arna och badade sen så stack vi till en "akvarium ö" och på kvällen så åkte vi tillbaka hem. 
 
Nu så har jag inte nämnt flera saker eftersom jag har minne som en guldfisk men vi gjorde många fler roliga saker som gjorde resan minnesvärd.
Juste ja! Vi tog en taxi hem när vi kom fram till Ho Chi Minh och i taxin hade dom en liten tv där dom visade reklam och vad dök upp om inte en av reklamerna jag var med i? Jag var bara med i någon sekund but still!
 
 
I did a spontanous trip to Nha Trang again last sunday with a couple of friends (Cuc Anh, Truc, Done and Ken) but this time was different from all the other times I've been there because now it would be a "Vietnamese" trip. Dones family lives in Nha Trang so we lived at his place, a very nice, modern och big home so i was a pleasant stay. I was a little afraid at first because I didn't know how much of a "Western lifestyle" it would be but except for a few "small" things it was pretty similar how I live.
 
We did many things like going to the beach, hot spring, driving around the islands, take pictures and go to nice places to relax so I had a really good time but something that was kinda hard for me was the food...sure the food was good but it could be too "asian" sometime that could make it hard to eat even if it tasted good.
 
I will give a quick summary of the special things we did.
 
Day 1:After having realxed after a hard 8+ hour bus travel with a yelling baby, we went out for coffee and eat then we finished the day going to a place called Louisiane and drank some beers.
 
Day 2: We sent to a beach that I've been to before and love, don't know how to spell the name but I say "Bow Wow Beach" because it sounds better.
 
Day 3: This day we went to a hot spring and were swimming all day and taking pictures.
 
Day 4: We went to a cool place called "Sailors Club" where we drank and danced.
 
Day 5: Had coffee at a very nice place and took some more pictures aand later that day Truc had to go home and we finished the day with a walk on the beach.
 
Day 6: Dones cousins from France were visiting so we went around the islands and swimming and then we went to a aquarium island and later that day we went back home.
 
Now I haven't mentioned a lot of things because I have a memory as goldfish but we did many more fun things that made the trip memorable.
Oh yea! We took a taxi home when we arrived in Ho Chi Minh and the taxi had a small tv that showed commercials and what did I see if not for a commercial I was on? I was only in it for a couple of seconds but still!
 
 
Kategori: Allmänt Taggar: Nha trang, Vietnam, hot spring, islands, sailors club;
Kommentera inlägget här: