Stuck in dreamland

Jag älskar att drömma, speciellt konstiga drömmar men inte idag, inte stressdrömmar.
Jag vaknade mitt i natten och som jag alltid gör när jag vaknar utan alarmet så kollar jag ut genom fönstret, är det fortfarande mörkt så är det lugnt, är det ljust så så vågar jag inte kolla mobilen ifall jobbet har ringt.
Men det var mörkt så det var lugnt och sen så kollar jag på klockan, den var vid 12 "aja bara att somna om" så jag la mig igen och kastade täcken över mig men när jag gjorde det så kastades även filten på andra sidan av rummet "var det jag?" så jag försökte göra lite jedi moves och det var jag! Jag kunde flytta filten och allt annat hur jag ville. Efter att hållt på ett tag så kollade jag på klockan igen och tiden susade förbi, minuterna gick som sekunder och jag fick panik eftersom jag kollade även på mobilen och den var 04:30 (jag börjar 03:00) det slutade med att jag skickade ett sms och sjukanmälde mig och sen gick jag och la mig igen.
 
Jag vaknade igen 02:00, "jaha det var en dröm.." så jag gick upp och skulle göra mig i ordning men när jag kollade på klockan igen så började minterna röra sig som sekunder och jag fick panik igen men nu så visste jag att jag drömde så tänkte att om jag somnar om så kanske jag vaknar i verkligheten för jag kände på mig att jag skulle försova mig annars. Jag kollade på klockan flera gånger och den hoppade frammåt hela tiden efter 5 minuter så var klockan 05:00 och 5 minuter efter dte så var den 07:45 men tillslut så somnade jag och jag vaknade till att alarmet gick i gång "äntligen" så jag gjorde mig i ordning igen men jag kunde inte hitta min jobb tröja, jag letade och letade men jag kunde inte hitta den  "Skit i den jag tar en ny på jobbet" så jag var äntligen klar och var utmattad efter dålig sömn så jag kollade på klockan igen för att se hur mycket tid jag hade MEN DET VAR SAMMA SAK! Men denna gång så orkade jag inte bry mig så jag bara la mig och hoppades att jag skulle få vakna...och efter allt kämpande så vaknade jag äntligen, jag vågade knappt kolla på klockan igen sen jag kom till jobbet.
 
Sweet dreams, peace!
Kommentera inlägget här: