Master chef!

Äntlingen blivit färdig med en liten tävling som jag och tre vänner haft, vi har kört vår lilla egna "halv åtta". För er som inte älskar mat lika mycket så kan jag förklara hur det går till. En av dessa fyra personer bjuder hem de andra på en tre rätters middag och därefter så ger man betyg hur man tycker maten och kvällen har varit.
 
Jag var ganska nervös inför min middag för jag betett mig så jäkla självsäker på att jag ska vinna, jag är ju som Gordon Ramsay och Oliver combined. Det såg ut som jag kunde ha levt upp till allas stora förväntningar. Till förrätt så gjorde jag en skaldjurssoppa som var svin god, vilket alla höll med om. Till Huvudrätt så slog jag till stort med "Stuffed Lobster" det här var första gången jag lagade och åt hummer så jag fick panik när klockslaget börja närma sig och jag visste inte hur jag skulle göra, men alla älskade hummern. Nu såg allt bra ut, jag såg första platsen inom räkhåll! Bara efterrätten kvar, där gjorde jag en "Creme caramel" vilket såg helt perfekt ut...men det var allt som var bra, smakade skit. Hade i alldeles för många ägg så det smakade för det mesta som en pannkaka...
 
MEN! jag kom iaf delad tvåa! 8-8-6 fick jag i betyg så jag blev rätt nöjd.
 
Fick bara en bild på hummern
 
Kommentera inlägget här: