Rice paper

Det finns en Vietnamesisk rätt som ni borde testa, den heter Rice/Wrap paper (namnet skiljer sig från restaurang till restaurang). I princip så funkar det som en taco, man har "brödet" som man sedan lägger t.ex en köttbit på, grönsaker, löv och annat smått som man sedan doppar i en sås. Det finns tusentals olika sätt att äta rice paper på men alla jag har testat har jag även älskat. Många tycker ssäkert att det är konstigt att lägga på löv eller annat men lita på mig, testa och ni kommer inte ångra er.
 
 
 
 
Nu ska jag bara vila och kolla på serier, hade ett hårt benpass på gymmet idag så jag kan knappt gå...får bara ångest av att tänka vilken värk jag kommer ha när jag vaknar.
Cya folks!
 
Kategori: Allmänt Taggar: Rice paper, Vietnam, Wrap paper, gym;
Kommentera inlägget här: