My ride

Idag har varit en bra dag, inte gjort det som var tänkt då tiden har flugit iväg, men jag känner mig nöjd. Vaknade vid 10 som vanligt (runt 04:00 för er i Sverige) och käkade frukost och gjorde mig i ordning för att sticka till gymmet. Det har aldrig varit tomt nog för att ta många bilder men jag fick en bild vid receptionen iaf.
 
Efter gymmet så stack vi hem men jag ville stanna för att köpa "Rice with pork" men redan när jag gick av moppen och skulle gå och beställa så visste både jag och alla andra runt omkring mig att...det här kommer sluta illa. Jag kunde se på deras ansikten att dom inte kunde engelska men jag försökte ändå "Rice with pork....rice? pork?" Men deras ansiktsuttryck hade fortfarande sin förvirrade min, Så jag gick till Andreas för att fråga hur man säger det på Vietnamesiska och medans jag frågade så kunde jag se och höra hur alla började skratta, inte åt mig utan åt situationen eftersom det är inte ofta en västlänning kommer till det området och köper. Men när jag lärde mig hur man säger det så försökte jag igen...mycket bättre! så jag betalade och åkte iväg hemmåt. 
Det här var inget speciellt utan jag ville bara visa
 
en vanlig situation som man hamnar många gånger i beroende vart man köper, även om man känner sig hjälplös i såna situationer så är även det en sakerna som är det spännande att bo här.
 
Lite senare mot dagen så mötte jag upp Cuc Anh för att sticka till supermarket och handla inför middagen. Det finns så många saker jag aldrig har sett innan som gör en sån tråkig sak som att handla mycket roligare. Dagen avslutades med att vi stack hem och lagade mat och bara pratade.
Som sagt, hade tänkt att göra mycket mer men tiden flög förbi.
 
 
Today has been a good day, the time just flew away so we didn't do what we planned, but I feel satisfied. I woke up at 10 O'clock as usual (around 04:00 in Sweden) and ate breakfast and prepared to go to the gym. I've always wanted to take picture at the gym because it looks great but there have always been to many people, but I took one by the entrance at least.
 
We went home after the gym but we stopped by a shop because I wanted to buy some "Rice with pork" but when I went of the bike and went to order both me and all the other people knew that this would not end easily. I could see on their faces that they could not speak english but I tried anyway "Rice with pork...rice? pork?" but their faces still had the expression of confusion, so I went to Andreas to ask how you say it in Vietnamese and while I asked I could see and hear how they were laughing, not at me but at the situation because not many westerners comes to this street and buy food. But after I learned how to say it, I tried again...much better! so I payed and drove home.
This is nothing special, I just wanted to show you a usual scenario when buying food depending where yyou buy it, even if you feel "helpless"  in these situations, it is one of the things that makes living here so exciting.
 
I met up with Cuc Anh a little bit later to go to the supermarket to shop for tonights dinner. There are so many things I've never seen before that makes a boring task such as shopping much more fun. We finished the day with a meal and talking at their place.
As I said, much more was planned but the time just flew passed.
 
You can't see much of the gym but at least the climbing wallI finally took a picture of my bike, it's kinda cool right?
I wanted to look like a biker from Son's of anarchy...I don't think I nailed it
Kategori: Allmänt Taggar: Bike, Moppe, Vietnam, gym, handla;
Din bästa lillasyster:

nej du såg inte ut som dem i SoA.... inte ett dugg....!

Kommentera inlägget här: