Football and swedish meatballs

Igår så följde jag med Cuc Anh, Truc Vo och en till vars namn jag inte kunde hitta på facebook hur man stavade det till en Freestyle fotbolls tävling där flera lag skulle tricksa med bollen. Jag kunde inte förstå något vad dom sa men som tur var översatte dom allt åt mig. Det var väldigt skoj, vissa tricks var väldigt imponerande och på slutet så spelade några band. Men efter allt så stack vi till Bui Vien street och drack, alltid ett bra sätt att avsluta dagen. 
 
Idag så bjöd jag på något speciellt! Eller ja...kanske inte för oss svenskar. Eftersom jag förlorade vadet mot Andreas så skulle jag laga mat åt alla så jag gjorde köttbullar och potatismos med sylt och brunsås, kanske låter som en tråkig sak att bjuda på men det var första gången dom fick testa det och dom sa att dom tyckte om det. 
 
Jag har även lärt mig hela Vietnamesiska alfabetet!  För en tondöv person som mig själv så kändes det omöjligt i början eftersom vissa bokstäver är samma förutom att man säger dom i en annan ton. Ska se om jag kan göra en video och visa när jag har lärt mig lite till.
 
 
Yesterday I went out with Cuc Anh, Truc Vo and another whos name I couldn't find on Facebook on how to spell it, to a Freestyle Football competition where multple teams did fotballs tricks. I couldn't understand anything they said but lucky me, Cuc Anh and Truc  translated for me. It was a lot of fun, some tricks where very impressive and a couple of bands played at the end. But after all that, we went to Bui Vien Street and drank, always a good way to end the day.
 
I cooked something special today! Well...maybe not for us Swedes. Becuase I lost the bet against Andreas, I had to cook dinner for everybody so I did Sweish meatballs and mashed potatoes with jam and Gravy, it may sound like a boring thing to treat someone to but it was the first time they tried it and they said they liked it.
 
I have also learned the whole Vietnamese alphabet! For a tone deaf person like me, it felt impossible at first because some letters are the same except you say it in another tone. I will see if I can do a video and show you when I have learned some more.
 
The Football competition
Truc, me and Cuc Anh
We went out and ate before the football competition
Kategori: Allmänt Taggar: Cuc Anh, Football, Swedish meatballs, Truc, Vietnam, learning;
Anonym:

Maten var jättegod Brorsan =)

Kommentera inlägget här: